Saturday, August 14, 2010

مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات رایانه‌ای در تهران



به گزارش مهر، پاشا ناصرآبادی مدیر مرکز پاسخگویی تلفنی به سئوالات رایانه ای در نشست خبری در تشریح اهداف راه اندازی مرکز شبانه روزی "رایانه کمک" با بیان اینکه تاکنون مرکز دارای مجوز پاسخگویی به سئوالات کاربران کامپیوتر در کشور وجود نداشت گفت: این مرکز می تواند پاسخگوی تمامی سئوالات مردم به صورت تلفنی و حضوری در مورد سیستمهای کامپیوتری باشد

وی با تاکید بر عزم کشور برای توسعه خدمات الکترونیک و پیاده سازی شهروند الکترونیک خاطرنشان کرد: کارشناسان این مرکز پاسخگوی تلفنی تمامی سئوالات در مورد نرم افزارهای کاربردی، سخت افزارها، درخواست برای اطلاعات خاص، ایرادات و اشکالات سیستم عامل و مشاوره در مورد آنتی ویروس ها هستند و حتی در صورت نیاز نسبت به تهیه نرم افزار و یا دیگر لوازم اصلی و جانبی رایانه متقاضی نیز اقدام می کنند

وی گفت: این مرکز دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور است و قراردادی نیز با شرکت مخابرات تهران برای فراهم سازی زیرساخت های فنی منعقد کرده است. همچنین این مرکز آمادگی دارد که در صورت مهیا شدن زیرساخت های فنی این خدمات را به تمام کشور تعمیم دهد

ناصرآبادی با بیان اینکه متقاضیان در صورت نیاز می توانند با شماره هوشمند "9092301540" از خط تلفن ثابت با کارشناسان این مرکز تماس حاصل کنند ادامه داد: چنانچه مشکل سیستم کاربر به صورت تلفنی قابل رفع نبود تیم کارشناسی این مرکز به محل مورد نظر اعزام شده و برای رفع این مشکل اقدام می کنند

مدیر مرکز پاسخگویی تلفنی به سئوالات رایانه ای با بیان اینکه هزینه تماس با این مرکز دقیقه ای 200 تومان هزینه خواهد داشت ادامه داد: چنانچه کارشناسان این مرکز به محل مورد نظر اعزام شوند هزینه رفع عیوب سیستم برای هر ساعت، مبلغ 12 هزار تومان در نظر گرفته شده است

وی با تاکید بر حفظ امنیت شبکه های کامپیوتری به عنوان یکی از اهداف راه اندازی این مرکز خاطرنشان کرد: مراجعه مردم به مراکز غیر مجاز تعمیر سیستمهای رایانه ای در بسیاری مواقع باعث ایجاد مشکلاتی در بحث انتشار اطلاعات محرمانه افراد و بروز جرایم رایانه ای شده است اما با وجود مرکز پاسخگویی به سئوالات رایانه ای، ضمانت های لازم برای حفظ امنیت اطلاعات رایانه کاربران وجود دارد و چنانچه مشکلی پیش آید این مرکز پاسخگو خواهد بود

ناصرآبادی با تاکید بر اینکه این مرکز توسط بخش خصوصی و بدون حمایت دولت شکل گرفته است گفت: در فاز آزمایشی این طرح روزانه 61 تماس با این مرکز گرفته می شد که حدود 353 دقیقه مکالمه در طول روز ثبت شده است

وی از پشتیبانی برخی محصولات نرم افزاری در این مرکز و همکاری با شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس های معتبر خبر داد و اضافه کرد: مرکز "رایانه کمک" آماده هرگونه هماهنگی لازم با نهادهای دولتی برای توسعه و انتقال بخشی از خدمات این نهادهای دولتی به این مرکز نیز است

No comments:

Post a Comment