Monday, May 18, 2009

كمك 600 هزار دلاری انجمن فیلم ایتالیایی به کیارستمی




داستان این فیلم درباره نویسنده‌ای است، كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و...

فیلم «كپی برابر اصل» جدیدترین پروژه‌ فیلم «عباس كیارستمی» از انجمن فیلم «توسكانی» ایتالیا كمك مالی قابل‌توجهی دریافت می‌كند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن فیلم توسكانی روز گذشته در حاشیه جشنواره‌ كن پروژه‌های فیلم‌سازی جدیدی كه از این نهاد سینمایی كمك مالی دریافت خواهند كرد را معرفی كرد.
انجمن فیلم توسكانی برای دو سال آینده مجموعا 12 میلیون دلار بودجه برای كمك به ساخت فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی و آثار مستندی كه حداقل 50 درصد آنها در توسكانی فیلم‌برداری شوند، درنظر گرفته است.
از جمله فیلم‌هایی كه قرار است در توسكانی ساخته شوند، فیلم «كپی برابر اصل» به كارگردانی «عباس كیارستمی» و نقش‌آفرینی «ژولیت‌ بینوش» خواهد بود.
به گزارش ورایتی، این فیلم كه از ابتدای ژوئن در این شهر ایتالیا كلید می‌خورد، طبق اعلام انجمن فیلم توسكانی، 600 هزار دلار كمك مالی دریافت خواهد كرد.
این اولین فیلم «كیارستمی» است كه در خارج از ایران ساخته می‌شود و كمپانی «MK2» فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» تهیه‌كنندگی آن را برعهده دارند.
داستان این فیلم درباره نویسنده‌ای است، كه كتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌كند ایده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی كه صاحب یك گالری آنتیك است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و كپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و ....
بر اساس اعلام انجمن فیلم توسكانی، كارگردانان اول نیز كه آثارشان را در توسكانی بسازند، 270 هزار دلار كمك مالی دریافت می‌كنند.

No comments:

Post a Comment