Saturday, August 22, 2009

تاکسی های تهران به"GPS" تجهيز می شوند



سيستم مخابراتي GPS نوعي نقشه ياب تصويري است که بر اساس آن راننده قادر به تعيين بهترين مسير بدون ترافيک است و به وسيله اين سيستم مي توان از عملکرد لحظه اي راننده مطلع شد.
ایرنا: مديرعامل شرکت تاکسي بيسيم تهران از تجهيز تاکسي هاي اين شرکت به سيستم" GPS " تا نيمه مهرماه خبر داد.

سيستم مخابراتي GPS نوعي نقشه ياب تصويري است که بر اساس آن راننده قادر به تعيين بهترين مسير بدون ترافيک است و به وسيله اين سيستم مي توان از عملکرد لحظه اي راننده مطلع شد.

محمد تقي مهديخاني روز جمعه به خبرنگار ايرنا گفت: قرارداد خريد سيستم تجهيزاتي"GPS " در کشور منعقد شده و مجوزهاي لازم از تاکسيراني تهران و نيز ساير دستگاههاي ذي ربط اخذ شده است.

وي اظهار داشت: با توجه به آنکه بستر مخابراتي نصب اين سيستم برروي تاکسي ها فراهم شده است، تاکسيرانان به اين سيستم تجهيز مي شوند و براحتي مي توانند اقدام به خدمات رساني بهتر به مسافران نمايند.

مهديخاني درخصوص هزينه تجهيزات مخابراتي" GPS " گفت: هزينه اين سيستم بر حسب مدل و آپشن هاي تعريفي متفاوت بوده و رانندگان در صورت تمايل مي توانند از مدل مورد نظر را تهيه و و به آن تجهيز شوند.

وي با بيان اينکه اکنون 80 خودرو تاکسي بيسيم به "GPS " مجهز است افزوود:"GPS" هاي قديمي با هزينه خود شرکت تعويض خواهد شد.

اين مسئول توضيح داد: با استفاده از "GPS " رانندگان از پيام مسافران مطلع شده و مي توانند در اسرع وقت نسبت به خدمات رساني مسافران اقدام کنند.

مهديخاني همچنين از نصب دکل اختصاصي بيسيم در فرودگاه پايتخت خبرداد و گفت: با توجه به نقاط کور مخابراتي موجود در کشور و نصب اين دکل ارتباطي، مشکل ترافيک ارتباطاتي رانندگان با مرکز پيام بيسيم رفع شده و آنان براحتي و در کمترين زمان مي توانند از طريق بيسيم با مرکز پيام ارتباط برقرار کنند.

وي درعين حال کندي ارتباط بوسيله بيسيم را از جمله مشکلات مخابراتي اين شرکت ذکر کرد و گفت: برغم صرف هزينه سنگين نصب اين دکل براي شرکت، اما خوشبختانه مشکل ارتباطي در بخش بيسيم رفع شده است.

مهديخاني همچنين از اختصاص فضايي مناسب در محوطه فرودگاه براي استقرار رانندگان شرکت تاکسي بيسيم تهران خبر داد و گفت: با مساعدت و همکاري مديرکل فرودگاه امام خميني مکاني به رانندگان اين شرکت اختصاص يافته که و انواع امکانات رفاهي، ورزشي، کتابخانه و خوابگاه براي استراحت رانندگان فراهم شده است.

اکنون 120 دستگاه سمند و 20 دستگاه فولکس " کدي" در محوطه فرودگاه فعاليت مي کنند.



No comments:

Post a Comment